Инструкция для GIGABYTE GA-H55M-S2H (REV. 1.1), GA-H55M-D2H (REV. 1.4)

(скачивание инструкции бесплатно)
Формат файла: PDF
Доступность: Бесплатно как и все руководства на сайте. Без регистрации и SMS.
Дополнительно: Чтение инструкции онлайн
background image

Appendix

- 84 -

5-2  Troubleshooting

5-2-1  Frequently Asked Questions 

To read more FAQs for your motherboard, please go to the Support&Downloads\Motherboard\FAQ page on 
GIGABYTE's website.

Q: In the BIOS Setup program, why are some BIOS options missing?
A:  Some advanced options are hidden in the BIOS Setup program. Press <Delete> to enter BIOS Setup during the POST. In 

the Main Menu, press <Ctrl>+<F1> to show the advanced options.

Q: Why is the light of my keyboard/optical mouse still on after the computer shuts down?
A:  Some motherboards provide a small amount of standby power after the computer shuts down and that's why the light is 

still on.

Q: How do I clear the CMOS values?
A:  For motherboards that have a CMOS_SW button, press this button to clear the CMOS values (before doing this, please 

turn off the computer and unplug the power cord). For motherboards that have a clearing CMOS jumper, refer to the 
instructions on the CLR_CMOS jumper in Chapter 1 to short the jumper to clear the CMOS values. If your board doesn't 
have this jumper, refer to the instructions on the motherboard battery in Chapter 1. You can temporarily remove the bat-
tery from the battery holder to stop supplying power to the CMOS, which will clear the CMOS values after about one 
minute.

Q: Why do I still get a weak sound even though I have turned my speaker to the maximum volume?
A:  Make sure your speaker is equipped with an internal amplifier. If not, try a speaker with power/amplifier.

Q: Why cannot I install the onboard HD audio driver successfully? (For Windows XP only)
A:  Step 1: First, make sure Service Pack 1 or Service Pack 2 has been installed (check in My Computer > Properties > Gen-

eral > System). If not, please update it from Microsoft's website. Then make sure the Microsoft UAA Bus Driver for 
High Definition Audio has been installed successfully (check in My Computer > Properties > Hardware > Device 
Manager > System Devices). 

  Step 2: Check if Audio Device on High Definition Audio Bus or Unknown device is present in Device Manager or 

Sound, video, and game controllers. If yes, please disable this device. (If not, skip this step.)

  Step 3: Then go back to My Computer > Properties > Hardware > Device Manager > System devices and right-click on 

Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio and select Disable and Uninstall.

  Step 4: In Device Manager, right-click on the computer name and select Scan for hardware changes. When the Add 

New Hardware Wizard appears, click Cancel. Then install the onboard HD audio driver from the motherboard 
driver disk or download the audio driver from GIGABYTE's website to install.

  For more details, go to the Support&Downloads\Motherboards\FAQ page on our website and search for "onboard HD 

audio driver."

Q: What do the beeps emitted during the POST mean?
A:  The following Award BIOS beep code descriptions may help you identify possible computer problems. 
  (For reference only.)
  1 short: System boots successfully
  2 short: CMOS setting error
  1 long, 1 short: Memory or motherboard error
  1 long, 2 short: Monitor or graphics card error

  1 long, 3 short: Keyboard error
  1 long, 9 short: BIOS ROM error
  Continuous long beeps: Graphics card not inserted properly 
  Continuous short beeps: Power error

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
Оглавление инструкции

Document Outline