Инструкция для M-AUDIO EX66

(скачивание инструкции бесплатно)
Формат файла: PDF
Доступность: Бесплатно как и все руководства на сайте. Без регистрации и SMS.
Дополнительно: Чтение инструкции онлайн
background image

8

 

Did You Know?

4) Setting the Volume Level

The  EX66  contains  a  calibrated  Volume  knob 

��

  (which  is 

actually  an  input  trim).  For  your  convenience,  we’ve  marked 
a  reference  level  of “0”—the  setting  at  which  a  -10dBV  pink-
noise input signal yields 90dB SPL (c-weighted) at 1 meter from 
the front baffle.  If you're driving the EX66 with a hotter signal 
(e.g., +4 dBu level), you may wish to turn down the Volume knob 
(perhaps close to the -13 mark).
We  recommend  you  play  a  stereo  pink-noise  signal  through 
your EX66 monitors and measure the output of each speaker 
using a sound pressure level meter (using a c-weighting filter).  
This  will  give  you  objective  criteria  with  which  to  match  the 
levels.  Alternatively, if you know that each EX66 monitor is in 
the  same  acoustic  environment  (considering  relative  distances 
to reflective surfaces), you can simply turn the Volume knob all 
the way up on each monitor and feel confident that the levels 
are closely matched. 
By  the  way,  in  case  you  were  wondering,  the Volume  control 
adjusts  the  level  in  the  analog  domain  (prior  to  the  digital 
conversion), so it does not deteriorate the full digital dynamic 
range.

5) High Frequency Adjustments

The  High  Freq  switch 

��

  allows  you  to  make  your  EX66 

monitors  sound  more “bright”  or  more “dark,”  depending  on 
your preference. Technically speaking, the three-position switch 
activates  a  gain/attenuation  circuit  in  the  tweeter  channel.  It 
offers  2dB  of  boost  or  cut  starting  at  the  2.56kHz  crossover 
point—similar  in  concept  to  the  high-frequency  adjustment 
function found in the classic BBC monitors.
We recommend you start with the High Freq setting of “flat” (or 
0dB) as this provides the most natural high-frequency response, 
other things being equal. If you are monitoring material requiring 
extra attention to high-frequency details—as is often the case 
when  mixing  orchestral  music,  for  example—you  may  want 
to experiment with setting the High Freq switch to the +2dB 
position. If you’re mixing a Bollywood film score, you may find 
the -2dB setting more appropriate (unless you want your ears 
to bleed)
Keep in mind that if your monitoring setup is too bright, your 
mixes may end up sounding dull everywhere else; and of course, 
in the reverse situation the opposite is true. When in doubt, use 
the flat setting—it’s what is “most correct.”

6) Mid-Range Boost

The Mid-Range switch 

��

 offers a low-Q (wide bandwidth) 2dB 

boost centered in the 1kHz to 2kHz range.  Effectively, it brings 
the image forward a bit and can be useful in examining timbral 
details of lead instruments.  Start by leaving this switch in the 
“flat” (unaltered) position, but feel free to experiment with it to 
see if you like the results.

7) Low Cutoff Switch

The Low Cutoff switch 

��

 allows you to adjust the bass roll-

off  response  of  your  EX66.    It’s  a  high-pass  filter  with  a  6th-
order Butterworth alignment (36dB/octave), and you can set the 
corner  frequency  to  37Hz,  80Hz,  or  100Hz.   We  recommend 
you start with the filter all the way open (37Hz setting) and only 
raise  the  cutoff  frequency  in  order  to  protect  the  woofers  at 
low frequencies (i.e., to avoid problems of the voice coil hitting 
the back plate).

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10