Инструкция для FIAT LINEA (2011), LINEA (2012), LINEA (2010), LINEA (2008), LINEA (2007), LINEA (2009), LINEA 2007, LINEA 2008, LINEA 2009, LINEA 2010, LINEA 2011, LINEA 2012

(скачивание инструкции бесплатно)
Формат файла: PDF
Доступность: Бесплатно как и все руководства на сайте. Без регистрации и SMS.
Дополнительно: Чтение инструкции онлайн
background image

ПР

ИБ

ОР

Ы

И О

РГ

АН

Ы 

УП

РА

ВЛ

ЕН

ИЯ

КО

НТ

РО

ЛЬ

НЫ

Е 

ЛА

МП

Ы 

И  

СО

ОБ

ЩЕ

НИ

Я

СИ

СТ

ЕМ

А Б

ЕЗ

О

-

ПА

СН

ОС

ТИ

СО

ВЕ

ТЫ 

 

ВО

ДИ

ТЕ

ЛЮ

АВ

ТО

МО

БИ

ЛЯ

УС

ТРА

НЕ

НИ

Е

НЕ

ИС

ПР

АВ

-НО

СТ

ЕЙ

ТЕ

ХН

ИЧ

ЕС

КО

Е 

ОБ

СЛ

УЖ

ИВ

АН

ИЕ

ТЕ

ХН

ИЧ

ЕС

КИ

Е

ХА

РА

КТ

ЕР

ИС

ТИ

КИ

ПР

ЕД

МЕ

ТН

ЫЙ 

УК

АЗ

АТ

ЕЛ

Ь

СИ

СТ

ЕМ

А  

БЕ

ЗО

ПА

СН

ОС

ТИ

СО

ВЕ

ТЫ 

 

ВО

ДИ

ТЕ

ЛЮ

АВ

ТО

МО

БИ

ЛЯ

УС

ТР

АН

ЕН

ИЕ

НЕ

ИС

ПР

АВ

НО

СТ

ЕЙ

ТЕ

ХН

ИЧ

ЕС

КО

Е 

ОБ

СЛ

УЖ

ИВ

АН

ИЕ

ТЕ

ХН

ИЧ

ЕС

КИ

Е

ХА

РА

КТ

ЕР

ИС

ТИ

КИ

ПР

ЕД

МЕ

ТН

ЫЙ 

УК

АЗ

АТ

ЕЛ

Ь

КО

НТ

РО

ЛЬ

НЫ

Е 

ЛА

МП

Ы 

И  

СО

ОБ

ЩЕ

НИ

Я

ПР

ИБ

ОР

Ы

И О

РГ

АН

Ы 

 

УП

РА

ВЛ

ЕН

ИЯ

65

ПР

ИБ

ОР

Ы

И О

РГ

АН

Ы 

УП

РА

ВЛ

ЕН

ИЯ

КО

НТ

РО

ЛЬ

НЫ

Е 

ЛА

МП

Ы 

И  

СО

ОБ

ЩЕ

НИ

Я

СИ

СТ

ЕМ

А Б

ЕЗ

О

-

ПА

СН

ОС

ТИ

СО

ВЕ

ТЫ 

 

ВО

ДИ

ТЕ

ЛЮ

АВ

ТО

МО

БИ

ЛЯ

УС

ТРА

НЕ

НИ

Е

НЕ

ИС

ПР

АВ

-НО

СТ

ЕЙ

ТЕ

ХН

ИЧ

ЕС

КО

Е 

ОБ

СЛ

УЖ

ИВ

АН

ИЕ

ТЕ

ХН

ИЧ

ЕС

КИ

Е

ХА

РА

КТ

ЕР

ИС

ТИ

КИ

ПР

ЕД

МЕ

ТН

ЫЙ 

УК

АЗ

АТ

ЕЛ

Ь

СИ

СТ

ЕМ

А  

БЕ

ЗО

ПА

СН

ОС

ТИ

СО

ВЕ

ТЫ 

 

ВО

ДИ

ТЕ

ЛЮ

АВ

ТО

МО

БИ

ЛЯ

УС

ТР

АН

ЕН

ИЕ

НЕ

ИС

ПР

АВ

НО

СТ

ЕЙ

ТЕ

ХН

ИЧ

ЕС

КО

Е 

ОБ

СЛ

УЖ

ИВ

АН

ИЕ

ТЕ

ХН

ИЧ

ЕС

КИ

Е

ХА

РА

КТ

ЕР

ИС

ТИ

КИ

ПР

ЕД

МЕ

ТН

ЫЙ 

УК

АЗ

АТ

ЕЛ

Ь

КО

НТ

РО

ЛЬ

НЫ

Е 

ЛА

МП

Ы 

И  

СО

ОБ

ЩЕ

НИ

Я

ПР

ИБ

ОР

Ы

И О

РГ

АН

Ы 

 

УП

РА

ВЛ

ЕН

ИЯ

Клавиша управления  
оборотами вентилятора (H)

Клавиша 

H

 позволяет увеличивать или 

уменьшать скорость вращения вентиля

-

тора салона, изменяя количество воздуха, 

поступающего  в  пассажирский  салон 

(при  сохранении  заданной  температу

-

ры).
Скорость вращения вентилятора отобра

-

жается светящимися штрихами на дисп

-

лее:

максимальные обороты вентилятора 

= все штрихи светятся;
минимальные обороты вентилятора = 

светится только один штрих.

Вентилятор салона может быть выключен 

только в случае принудительного выклю

-

чения  кондиционера  клавишей 

F

 

(рис. 40)

.

Чтобы восстановить автоматическое уп

-

равление скоростью вращения вентиля

-

тора, нажмите клавишу

 AUTO

.

ВАЖНО: При высокой скорости автомобиля 

динамический  эффект  может  увеличить 

количество воздуха, поступающего в пас

-

сажирский салон, поэтому обозначения на 

дисплее могут не соответствовать реальной 

интенсивности воздушного потока.

Клавиша 

AUTO

 (A)  

(Автоматическое управление)

Нажмите клавишу

 AUTO

, чтобы система 

автоматически поддерживала количество 

и режим распределения воздуха, посту

-

пающего  в  пассажирский  салон.  Все 

предварительные ручные настройки бу

-

дут отменены.
В этом случае на дисплее появится над

-

пись 

FULL

 

AUTO

.

Если вручную изменить хотя бы один па

-

раметр, контролируемый системой (со

-

стояние режима рециркуляции, обороты 

вентилятора или состояние кондиционе

-

ра), слово 

FULL

 исчезнет с дисплея, в 

знак того, что система больше не управ

-

ляет  всеми  функциями  автоматически 

(автоматическое управление температу

-

рой при этом не прекращается).
ВАЖНО: Если система (в результате чело

-

веческого вмешательства) не может под

-

держивать заданную температуру в пас

-

сажирском салоне, установленное значе

-

ние температуры на дисплее начнет ми

-

гать через минуту после того, как слово 

AUTO

 исчезнет с дисплея.

Чтобы восстановить автоматический кли

-

мат-контроль после ручной настройки, в 

любое время нажмите клавишу 

AUTO

.

Клавиша включения/выключе

-

ния режима рециркуляции (G)

Алгоритм действия клавиши:

принудительное  включение  (режим 

рециркуляции включен постоянно) со

-

провождается включением светодиод-

ного индикатора клавиши

 G

 и появле

-

нием символа 

63

SAFETY DEVICES

CORRECT USE OF THE 

CA

R

W

ARNING

LIGHTS AND MESSAGES

IN AN

EMERGENCY

CA

R

MA

IN

TE

NA

NC

E

TECHNICAL

SPECIFICA

TIONS

INDEX

DASHBOARD AND CONTROLS

Fan speed adjusting buttons (H)

Press button 

H

to increase or to decrease

the fan speed and therefore the amount

of air admitted into the passenger com-

partment, although keeping the required

temperature set.
The fan speed is shown by the lit bars on

the display:

max fan speed = all bars lit;

min fan speed = one bar lit.

The fan can be cut off only if the climate

control compressor has been switched 

off pressing button 

F-fig. 40

.

IMPORTANT To restore automatic fan

speed control after a manual adjustment,

press button 

AUTO

.

IMPORTANT At high speeds, the dynamic

effect may increase the flow of air into the

passenger compartment which in this case

will not directly correspond to the fan

speed bar display.

AUTO (A) (automatic operation)

Press 

AUTO 

to make the system auto-

matically adjust the quantity and distribu-

tion of the air introduced into the pas-

senger compartment. All previous manu-

al settings will be cancelled.
The message 

FULL AUTO

will appear

on the front display in this condition.
By manually intervening on at least of the

functions automatically managed by the

system  (air  recirculation,  fan  speed  or

compressor on/off), the word 

FULL 

will

disappear from the display indicating that

the system is no longer automatically con-

trolling all the functions (the temperature

will still be controlled automatically by the

system).
IMPORTANT Should the system (after

manual  settings)  be  no  longer  able  to

guarantee the required temperature set

in the passenger compartment, the set

temperature value will start flashing to in-

dicate this condition, after one minute the

AUTO

message will turn off.

To restore system automatic control at

any time, after one or more manual ad-

justments, press button 

AUTO

.

Air recirculation on/off button (G) 

Air recirculation works according to the

following operating logics:

override  on  (inside  air  recirculation

always on), indicated by the the LED

on  button 

G

and  symbol 

T

on

the display;

override off (air recirculation always

off and introduction of external air),

indicated by the fact that the LED on

the button is off  

ê

is on the display.

These operating conditions are obtained

by pressing 

G

in sequence.

IMPORTANT  The  inside  air  recircula-

tion  system  makes  it  possible  to  reach

the  required  heating  or  cooling  condi-

tions faster. 
It  is  however  inadvisable  to  use  it  on

rainy/cold days as it would considerably

increase  the  possibility  of  the  windows

misting  inside,  especially  if  the  climate

control compressor is off.
Recirculation  is  forced  off  (i.e.  air  is

introduced from the outside) when the

the outside temperature is cold to pre-

vent misting up.
It is advisable not to use the air recircu-

lation  function  when  the  outside  tem-

perature is low to prevent the windows

from rapidly misting up.

 на дисплее;

принудительное выключение (постоян

-

ное поступление наружного воздуха) 

сопровождается выключением свето

-

диодного индикатора клавиши и появ

-

лением символа 

63

SAFETY DEVICES

CORRECT USE OF THE 

CA

R

W

ARNING

LIGHTS AND MESSAGES

IN AN

EMERGENCY

CA

R

MA

IN

TE

NA

NC

E

TECHNICAL

SPECIFICA

TIONS

INDEX

DASHBOARD AND CONTROLS

Fan speed adjusting buttons (H)

Press button 

H

to increase or to decrease

the fan speed and therefore the amount

of air admitted into the passenger com-

partment, although keeping the required

temperature set.
The fan speed is shown by the lit bars on

the display:

max fan speed = all bars lit;

min fan speed = one bar lit.

The fan can be cut off only if the climate

control compressor has been switched 

off pressing button 

F-fig. 40

.

IMPORTANT To restore automatic fan

speed control after a manual adjustment,

press button 

AUTO

.

IMPORTANT At high speeds, the dynamic

effect may increase the flow of air into the

passenger compartment which in this case

will not directly correspond to the fan

speed bar display.

AUTO (A) (automatic operation)

Press 

AUTO 

to make the system auto-

matically adjust the quantity and distribu-

tion of the air introduced into the pas-

senger compartment. All previous manu-

al settings will be cancelled.
The message 

FULL AUTO

will appear

on the front display in this condition.
By manually intervening on at least of the

functions automatically managed by the

system  (air  recirculation,  fan  speed  or

compressor on/off), the word 

FULL 

will

disappear from the display indicating that

the system is no longer automatically con-

trolling all the functions (the temperature

will still be controlled automatically by the

system).
IMPORTANT Should the system (after

manual  settings)  be  no  longer  able  to

guarantee the required temperature set

in the passenger compartment, the set

temperature value will start flashing to in-

dicate this condition, after one minute the

AUTO

message will turn off.

To restore system automatic control at

any time, after one or more manual ad-

justments, press button 

AUTO

.

Air recirculation on/off button (G) 

Air recirculation works according to the

following operating logics:

override  on  (inside  air  recirculation

always on), indicated by the the LED

on  button 

G

and  symbol 

T

on

the display;

override off (air recirculation always

off and introduction of external air),

indicated by the fact that the LED on

the button is off  

ê

is on the display.

These operating conditions are obtained

by pressing 

G

in sequence.

IMPORTANT  The  inside  air  recircula-

tion  system  makes  it  possible  to  reach

the  required  heating  or  cooling  condi-

tions faster. 
It  is  however  inadvisable  to  use  it  on

rainy/cold days as it would considerably

increase  the  possibility  of  the  windows

misting  inside,  especially  if  the  climate

control compressor is off.
Recirculation  is  forced  off  (i.e.  air  is

introduced from the outside) when the

the outside temperature is cold to pre-

vent misting up.
It is advisable not to use the air recircu-

lation  function  when  the  outside  tem-

perature is low to prevent the windows

from rapidly misting up.

 на дисплее.

Необходимый режим включается после

-

довательным нажатием клавиши 

G

.

ВАЖНО: В режиме рециркуляции воздуха 

в салоне цели обогрева или охлаждения 

достигаются быстрее, чем при поступле

-

нии наружного воздуха.
Не рекомендуется использовать режим 

рециркуляции в дождливую погоду, так как 

при этом возможно запотевание стекол 

(особенно если выключен кондиционер).
Режим рециркуляции принудительно вы

-

ключается (то есть в салон поступает на

-

ружный воздух) при низкой температуре 

наружного воздуха для предупреждения 

запотевания стекол.
Не рекомендуется использовать режим 

рециркуляции в холодную погоду, так как 

в этом случае возможно быстрое запоте

-

вание стекол.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235