Инструкция для FIAT LINEA (2011), LINEA (2012), LINEA (2010), LINEA (2008), LINEA (2007), LINEA (2009), LINEA 2007, LINEA 2008, LINEA 2009, LINEA 2010, LINEA 2011, LINEA 2012
![background image](/i/fiat/150252/fiat-linea-2011-linea-2012-linea-2010-linea-2008-linea-2007-linea-2009/h/fiat-linea-2011-linea-2012-linea-2010-linea-2008-linea-2007-linea-2009-066.png)
ПР
ИБ
ОР
Ы
И О
РГ
АН
Ы
УП
РА
ВЛ
ЕН
ИЯ
КО
НТ
РО
ЛЬ
НЫ
Е
ЛА
МП
Ы
И
СО
ОБ
ЩЕ
НИ
Я
СИ
СТ
ЕМ
А Б
ЕЗ
О
-
ПА
СН
ОС
ТИ
СО
ВЕ
ТЫ
ВО
ДИ
ТЕ
ЛЮ
АВ
ТО
МО
БИ
ЛЯ
УС
ТРА
НЕ
НИ
Е
НЕ
ИС
ПР
АВ
-НО
СТ
ЕЙ
ТЕ
ХН
ИЧ
ЕС
КО
Е
ОБ
СЛ
УЖ
ИВ
АН
ИЕ
ТЕ
ХН
ИЧ
ЕС
КИ
Е
ХА
РА
КТ
ЕР
ИС
ТИ
КИ
ПР
ЕД
МЕ
ТН
ЫЙ
УК
АЗ
АТ
ЕЛ
Ь
СИ
СТ
ЕМ
А
БЕ
ЗО
ПА
СН
ОС
ТИ
СО
ВЕ
ТЫ
ВО
ДИ
ТЕ
ЛЮ
АВ
ТО
МО
БИ
ЛЯ
УС
ТР
АН
ЕН
ИЕ
НЕ
ИС
ПР
АВ
НО
СТ
ЕЙ
ТЕ
ХН
ИЧ
ЕС
КО
Е
ОБ
СЛ
УЖ
ИВ
АН
ИЕ
ТЕ
ХН
ИЧ
ЕС
КИ
Е
ХА
РА
КТ
ЕР
ИС
ТИ
КИ
ПР
ЕД
МЕ
ТН
ЫЙ
УК
АЗ
АТ
ЕЛ
Ь
КО
НТ
РО
ЛЬ
НЫ
Е
ЛА
МП
Ы
И
СО
ОБ
ЩЕ
НИ
Я
ПР
ИБ
ОР
Ы
И О
РГ
АН
Ы
УП
РА
ВЛ
ЕН
ИЯ
65
ПР
ИБ
ОР
Ы
И О
РГ
АН
Ы
УП
РА
ВЛ
ЕН
ИЯ
КО
НТ
РО
ЛЬ
НЫ
Е
ЛА
МП
Ы
И
СО
ОБ
ЩЕ
НИ
Я
СИ
СТ
ЕМ
А Б
ЕЗ
О
-
ПА
СН
ОС
ТИ
СО
ВЕ
ТЫ
ВО
ДИ
ТЕ
ЛЮ
АВ
ТО
МО
БИ
ЛЯ
УС
ТРА
НЕ
НИ
Е
НЕ
ИС
ПР
АВ
-НО
СТ
ЕЙ
ТЕ
ХН
ИЧ
ЕС
КО
Е
ОБ
СЛ
УЖ
ИВ
АН
ИЕ
ТЕ
ХН
ИЧ
ЕС
КИ
Е
ХА
РА
КТ
ЕР
ИС
ТИ
КИ
ПР
ЕД
МЕ
ТН
ЫЙ
УК
АЗ
АТ
ЕЛ
Ь
СИ
СТ
ЕМ
А
БЕ
ЗО
ПА
СН
ОС
ТИ
СО
ВЕ
ТЫ
ВО
ДИ
ТЕ
ЛЮ
АВ
ТО
МО
БИ
ЛЯ
УС
ТР
АН
ЕН
ИЕ
НЕ
ИС
ПР
АВ
НО
СТ
ЕЙ
ТЕ
ХН
ИЧ
ЕС
КО
Е
ОБ
СЛ
УЖ
ИВ
АН
ИЕ
ТЕ
ХН
ИЧ
ЕС
КИ
Е
ХА
РА
КТ
ЕР
ИС
ТИ
КИ
ПР
ЕД
МЕ
ТН
ЫЙ
УК
АЗ
АТ
ЕЛ
Ь
КО
НТ
РО
ЛЬ
НЫ
Е
ЛА
МП
Ы
И
СО
ОБ
ЩЕ
НИ
Я
ПР
ИБ
ОР
Ы
И О
РГ
АН
Ы
УП
РА
ВЛ
ЕН
ИЯ
Клавиша управления
оборотами вентилятора (H)
Клавиша
H
позволяет увеличивать или
уменьшать скорость вращения вентиля
-
тора салона, изменяя количество воздуха,
поступающего в пассажирский салон
(при сохранении заданной температу
-
ры).
Скорость вращения вентилятора отобра
-
жается светящимися штрихами на дисп
-
лее:
максимальные обороты вентилятора
= все штрихи светятся;
минимальные обороты вентилятора =
светится только один штрих.
Вентилятор салона может быть выключен
только в случае принудительного выклю
-
чения кондиционера клавишей
F
(рис. 40)
.
Чтобы восстановить автоматическое уп
-
равление скоростью вращения вентиля
-
тора, нажмите клавишу
AUTO
.
ВАЖНО: При высокой скорости автомобиля
динамический эффект может увеличить
количество воздуха, поступающего в пас
-
сажирский салон, поэтому обозначения на
дисплее могут не соответствовать реальной
интенсивности воздушного потока.
Клавиша
AUTO
(A)
(Автоматическое управление)
Нажмите клавишу
AUTO
, чтобы система
автоматически поддерживала количество
и режим распределения воздуха, посту
-
пающего в пассажирский салон. Все
предварительные ручные настройки бу
-
дут отменены.
В этом случае на дисплее появится над
-
пись
FULL
AUTO
.
Если вручную изменить хотя бы один па
-
раметр, контролируемый системой (со
-
стояние режима рециркуляции, обороты
вентилятора или состояние кондиционе
-
ра), слово
FULL
исчезнет с дисплея, в
знак того, что система больше не управ
-
ляет всеми функциями автоматически
(автоматическое управление температу
-
рой при этом не прекращается).
ВАЖНО: Если система (в результате чело
-
веческого вмешательства) не может под
-
держивать заданную температуру в пас
-
сажирском салоне, установленное значе
-
ние температуры на дисплее начнет ми
-
гать через минуту после того, как слово
AUTO
исчезнет с дисплея.
Чтобы восстановить автоматический кли
-
мат-контроль после ручной настройки, в
любое время нажмите клавишу
AUTO
.
Клавиша включения/выключе
-
ния режима рециркуляции (G)
Алгоритм действия клавиши:
принудительное включение (режим
рециркуляции включен постоянно) со
-
провождается включением светодиод-
ного индикатора клавиши
G
и появле
-
нием символа
63
SAFETY DEVICES
CORRECT USE OF THE
CA
R
W
ARNING
LIGHTS AND MESSAGES
IN AN
EMERGENCY
CA
R
MA
IN
TE
NA
NC
E
TECHNICAL
SPECIFICA
TIONS
INDEX
DASHBOARD AND CONTROLS
Fan speed adjusting buttons (H)
Press button
H
to increase or to decrease
the fan speed and therefore the amount
of air admitted into the passenger com-
partment, although keeping the required
temperature set.
The fan speed is shown by the lit bars on
the display:
❒
max fan speed = all bars lit;
❒
min fan speed = one bar lit.
The fan can be cut off only if the climate
control compressor has been switched
off pressing button
F-fig. 40
.
IMPORTANT To restore automatic fan
speed control after a manual adjustment,
press button
AUTO
.
IMPORTANT At high speeds, the dynamic
effect may increase the flow of air into the
passenger compartment which in this case
will not directly correspond to the fan
speed bar display.
AUTO (A) (automatic operation)
Press
AUTO
to make the system auto-
matically adjust the quantity and distribu-
tion of the air introduced into the pas-
senger compartment. All previous manu-
al settings will be cancelled.
The message
FULL AUTO
will appear
on the front display in this condition.
By manually intervening on at least of the
functions automatically managed by the
system (air recirculation, fan speed or
compressor on/off), the word
FULL
will
disappear from the display indicating that
the system is no longer automatically con-
trolling all the functions (the temperature
will still be controlled automatically by the
system).
IMPORTANT Should the system (after
manual settings) be no longer able to
guarantee the required temperature set
in the passenger compartment, the set
temperature value will start flashing to in-
dicate this condition, after one minute the
AUTO
message will turn off.
To restore system automatic control at
any time, after one or more manual ad-
justments, press button
AUTO
.
Air recirculation on/off button (G)
Air recirculation works according to the
following operating logics:
❒
override on (inside air recirculation
always on), indicated by the the LED
on button
G
and symbol
T
on
the display;
❒
override off (air recirculation always
off and introduction of external air),
indicated by the fact that the LED on
the button is off
ê
is on the display.
These operating conditions are obtained
by pressing
G
in sequence.
IMPORTANT The inside air recircula-
tion system makes it possible to reach
the required heating or cooling condi-
tions faster.
It is however inadvisable to use it on
rainy/cold days as it would considerably
increase the possibility of the windows
misting inside, especially if the climate
control compressor is off.
Recirculation is forced off (i.e. air is
introduced from the outside) when the
the outside temperature is cold to pre-
vent misting up.
It is advisable not to use the air recircu-
lation function when the outside tem-
perature is low to prevent the windows
from rapidly misting up.
на дисплее;
принудительное выключение (постоян
-
ное поступление наружного воздуха)
сопровождается выключением свето
-
диодного индикатора клавиши и появ
-
лением символа
63
SAFETY DEVICES
CORRECT USE OF THE
CA
R
W
ARNING
LIGHTS AND MESSAGES
IN AN
EMERGENCY
CA
R
MA
IN
TE
NA
NC
E
TECHNICAL
SPECIFICA
TIONS
INDEX
DASHBOARD AND CONTROLS
Fan speed adjusting buttons (H)
Press button
H
to increase or to decrease
the fan speed and therefore the amount
of air admitted into the passenger com-
partment, although keeping the required
temperature set.
The fan speed is shown by the lit bars on
the display:
❒
max fan speed = all bars lit;
❒
min fan speed = one bar lit.
The fan can be cut off only if the climate
control compressor has been switched
off pressing button
F-fig. 40
.
IMPORTANT To restore automatic fan
speed control after a manual adjustment,
press button
AUTO
.
IMPORTANT At high speeds, the dynamic
effect may increase the flow of air into the
passenger compartment which in this case
will not directly correspond to the fan
speed bar display.
AUTO (A) (automatic operation)
Press
AUTO
to make the system auto-
matically adjust the quantity and distribu-
tion of the air introduced into the pas-
senger compartment. All previous manu-
al settings will be cancelled.
The message
FULL AUTO
will appear
on the front display in this condition.
By manually intervening on at least of the
functions automatically managed by the
system (air recirculation, fan speed or
compressor on/off), the word
FULL
will
disappear from the display indicating that
the system is no longer automatically con-
trolling all the functions (the temperature
will still be controlled automatically by the
system).
IMPORTANT Should the system (after
manual settings) be no longer able to
guarantee the required temperature set
in the passenger compartment, the set
temperature value will start flashing to in-
dicate this condition, after one minute the
AUTO
message will turn off.
To restore system automatic control at
any time, after one or more manual ad-
justments, press button
AUTO
.
Air recirculation on/off button (G)
Air recirculation works according to the
following operating logics:
❒
override on (inside air recirculation
always on), indicated by the the LED
on button
G
and symbol
T
on
the display;
❒
override off (air recirculation always
off and introduction of external air),
indicated by the fact that the LED on
the button is off
ê
is on the display.
These operating conditions are obtained
by pressing
G
in sequence.
IMPORTANT The inside air recircula-
tion system makes it possible to reach
the required heating or cooling condi-
tions faster.
It is however inadvisable to use it on
rainy/cold days as it would considerably
increase the possibility of the windows
misting inside, especially if the climate
control compressor is off.
Recirculation is forced off (i.e. air is
introduced from the outside) when the
the outside temperature is cold to pre-
vent misting up.
It is advisable not to use the air recircu-
lation function when the outside tem-
perature is low to prevent the windows
from rapidly misting up.
на дисплее.
Необходимый режим включается после
-
довательным нажатием клавиши
G
.
ВАЖНО: В режиме рециркуляции воздуха
в салоне цели обогрева или охлаждения
достигаются быстрее, чем при поступле
-
нии наружного воздуха.
Не рекомендуется использовать режим
рециркуляции в дождливую погоду, так как
при этом возможно запотевание стекол
(особенно если выключен кондиционер).
Режим рециркуляции принудительно вы
-
ключается (то есть в салон поступает на
-
ружный воздух) при низкой температуре
наружного воздуха для предупреждения
запотевания стекол.
Не рекомендуется использовать режим
рециркуляции в холодную погоду, так как
в этом случае возможно быстрое запоте
-
вание стекол.