Инструкция для THERMEX CHAMPION ER 80Н

(скачивание инструкции бесплатно)
Формат файла: PDF
Доступность: Бесплатно как и все руководства на сайте. Без регистрации и SMS.
Дополнительно: Чтение инструкции онлайн
background image

Troubleshooting Guidelines

Active tripped breaker (if any)

Put the rest button of tripped breaker. 
Check electric line voltage

No hot water, electric 
water heater is switched 
on. There is no 
illumination of control 
lamps

Call to operations & maintenance 
power service

No power to heater

Problem

 

Possible Cause

 

Corrective Action

 

Frequent actuation of a 
temperature switch

Take off the removable flange and 
carefully clean the thermostat tube 
out of sediment or lime

Sediment or lime on thermostat 
tube

Turn the thermostats regulator 
towards reduction of temperature (-)

Set temperature is close to the 
limit

Low power to heater

Call to operations & maintenance 
power service

Sediment or lime on electric 
heating element

Heating time increased

Remove the valve and wash it 
out in water

Contamination of safety valve 
inlet opening

Insufficient hot water 
presser from electric 
water heater. Cold water
 pressure is the same

Power off the electric water heater, 
remove a protective cover, press 
the temperature switch button till 
the click (

Fig. 3

), install a cover 

and power on

Temperature switch is active 
or turned off

Non-functioning temperature switch

Call to maintenance shop

Non-functioning power line cord

Take off a flange and clean an 
electric heating element

Call to maintenance shop

Above  mentioned  malfunctions  are  not  defects  of  EWH  and  can  be  eliminated  by  the  consumer 
independently or by specialized company at its expense.

If it is impossible to eliminate a malfunction by means of the above mentioned recommendations or in case 
of identification of others, it is necessary to address to the maintenance shop specified in the operation 
manual.

Manufacturer's guarantee

The manufacturer's guarantee period for water heater is 1 year and guarantee period for its parts and 
components is as follows:
for water-containing tank (internal tank) – 3 years; 
for other components (heating element, thermostat, indicator lights, sealing pads, temperature indicator, 
safety valve) -1 year.
The guarantee period is calculated from the date of electric water heater (EWH) sale. In case on non-
availability or correction of the date of sale and shop stamp, the guarantee period is calculated from the 
date of EWH release. Claims within the guarantee period are accepted on presentation of the guarantee 
card with marks of the seller, and the identification plate on the EWH casing.
The guarantee applies only to EWH. Responsibility for compliance with of installation and connection rules 
and procedures shall be borne by the buyer (in case of self connection and installation) or by the installer 
performing connection. 
 

When installing and operating the EWH, the consumer is obliged to comply with requirements that 

EN

ensure

 

trouble-free operation of the appliance during the warranty period:

implement security measures and rules of installation, connection, operation and maintenance 

as specified herein;   
exclude mechanical damage from negligent storage, transportation and installation;

exclude water freezing in EWH; 

use water without mechanical and chemical admixtures for heating in EWH;  

operate EWH with properly operating safety valve supplied with EWH. 

The  manufacturer  shall  not  be  liable  for  defects  arising  due  to  the  customer's  violations  of  rules  and 
procedures for installation, operation and maintenance of EWH set forth herein, including in cases where 
these defects have arisen due to invalid networks parameters (power and water supply), where EWH is 
operated, and due to intervention of a third party. Appearance of the EWH shall not be covered by the 
manufacturer's warranty.
 Repair, replacement of parts and components within the guarantee period shall not extend the EWH 
warranty period in general. The guarantee period for replaced or repaired parts is one month.

ATTENTION! 

Malfunction of the safety valve or power cord is not a malfunction of the EWH and shall not 

entail replacement of EWH. Responsibility for compliance with the rules of installation and connection shall 
be borne by the buyer (in case of self connection) or by the installer performing connection.    

Disposal

If  rules  of  installation,  operation  and  maintenance  of  EWH  are  observed,  and  the  quality  of  water 
corresponds with the existing standard, the manufacturer establishes the EWH service life of 5 years from 
the date of purchase. All water heater components are made of the materials allowing, if it is necessary, its 
ecologically safe disposal which has to happen according to norms and rules of that country, where the 
water heater is operated.

 

Information on the Manufacturer

Manufacturer:

HEATING EQUIPMENT LTD  
44, 

Мо

skovskoe shosse, Tosno, Leningrad region, 187000, Russia

All  models  passed  obligatory  certification  and  correspond  to  requirements  of  Technical 
Regulations of Customs Union TR CU 004/2011, TR CU 020/2011
C

ertificate No. ТС 

RU C

-

RU

.

AB

72.

B

.01094

 

and the European directives of 2006/95/

ЕС

, 2004/108/

ЕС

.

Warranty and support service in Russia:

 ph. 8-800-333-50-77

(

Monday - Friday

 from 09:00 till 20:00; 

Saturday, Sunday

 from 10:00 till 18:00 Moscow time; call free in 

Russia), 

e-mail: 

service@thermex.ru

 

The head maintenance shop - installation and connection of EWH, warranty and post-guarantee 
repairs:

63, Blagodatnaya Ul., St. Petersburg,

 

196105, Russia ph. +7(812) 313-32-73.

Phones and addresses of the authorized maintenance shops in other cities and regions of Russia can be 
found on the site 

www.termex.ru

, or you can address to the maintenance shop specified by the seller:

EN

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52