Инструкция для SAMSUNG UE37C5100QW

(скачивание инструкции бесплатно)
Формат файла: PDF
Доступность: Бесплатно как и все руководства на сайте. Без регистрации и SMS.
Дополнительно: Чтение инструкции онлайн
background image

47

English

05

Other Information

Troubleshooting

If you have any questions about the TV, first refer to this list. If none of these troubleshooting tips apply, please visit “www.
samsung.com,” then click on Support, or contact the call centre listed on the back-cover of this manual.

Issues

Solutions and Explanations

Picture Quality

First of all, please perform the 

Picture Test

 and confirm that your TV is properly displaying test image. 

(go to 

MENU

 - 

Support - Self Diagnosis

 - 

Picture Test

) (p. 22)

If the test image is properly displayed, the poor picture may caused by the source or signal.

The TV image does not look as good as it 
did in the store.

•  If you have an analogue cable/set top box, upgrade to a digital set top box. Use HDMI or Component 

cables to deliver HD (high definition) picture quality.

•  Cable/Satellite subscribers: Try HD stations from the channel line up.
•  Antenna connection: Try HD stations after performing Auto programme.

 

Many HD channels are up scaled from SD(Standard Definition) contents.

•  Adjust the Cable/Set top box video output resolution to 1080i or 720p.
•  Make sure you are watching the TV at the minimum recommended distance based on the size and 

definition of the signal.

The picture is distorted: macro block error, 
small block, dots, pixelization

•  Compression of video contents may cause picture distortion especially in fast moving pictures such 

as sports and action movies.

•  Low signal level or bad quality can cause picture distortion. This is not a TV issue.

Colour is wrong or missing.

•  If you’re using a component connection, make sure the component cables are connected to the 

correct jacks. Incorrect or loose connections may cause colour problems or a blank screen.

There is poor colour or brightness.

•  Adjust the 

Picture

 options in the TV menu. (go to 

Picture

 mode / 

Colour / Brightness / Sharpness

(p. 15) 

•  Adjust 

Energy Saving

 option in the TV menu. (go to 

MENU

 - 

Picture - Eco Solution -

Energy Saving

) (p. 15)

•  Try resetting the picture to view the default picture settings. (go to 

MENU

 - 

Picture - Picture Reset

(p.17)

There is a dotted line on the edge of the 
screen.

•  If the picture size is set to 

Screen Fit

, change it to 

16:9

 (p. 16). 

•  Change cable/set top box resolution.

The picture is black and white.

•  If you are using an AV composite input, connect the video cable (yellow) to the Green jack of 

component input 1 on the TV.

When changing channels, the picture 
freezes or is distorted or delayed.

•  If connected with a cable box, please try to reset the cable box. Reconnect the AC cord and wait until 

the cable box reboots. It may take up to 20 minutes.

•  Set the output resolution of the cable box to 1080i or 720p.

Sound Quality

First of all, please perform the 

Sound Test

 to confirm that your TV audio is properly operating.

(go to 

MENU

 - 

Support - Self Diagnosis - Sound Test

) (p. 22)

If the audio is OK, the sound problem may caused by the source or signal.

There is no sound or the sound is too low 
at maximum volume.

•  Please check the volume the of external device connected to your TV.

The picture is good but there is no sound.

•  Set the 

Speaker Select

 option to 

TV Speaker

 in the sound menu (p. 18). 

•  If you are using an external device, make sure the audio cables are connected to the correct audio 

input jacks on the TV.

•  If you are using an external device, check the device’s audio output option (ex. you may need to 

change your cable box’s audio option to HDMI when you have a HDMI connected to your TV).

•  If you are using a DVI to HDMI cable, a separate audio cable is required.
•  If your TV has a headphone jack, make sure there is nothing plugged into it.

The speakers are making an inappropriate 
noise.

•  Check the cable connections. Make sure a video cable is not connected to an audio input.
•  For antenna or cable connections, check the signal strength. Low signal level may cause sound 

distortion.

No Picture, No Video

The TV won’t turn on.

•  Make sure the AC power cord is securely plugged in to the wall outlet and the TV.
•  Make sure the wall outlet is working.
•  Try pressing the 

POWER

 button on the TV to make sure the problem is not the remote. If the TV turns 

on, refer to “The remote control does not work” below.

The TV turns off automatically.

•  Ensure the 

Sleep Timer

 is set to 

Off

 in the 

Setup

 menu (p. 19). 

•  If your PC is connected to the TV, check your PC power settings.
•  Make sure the AC power cord is plugged in securely to the wall outlet and the TV.
•  When watching TV from an antenna or cable connection, the TV will turn off after 10 ~ 15 minutes if 

there is no signal.

[UC5100_Rus]BN68-02656H-00L04.indb   47

2010-03-24   오전 10:37:22

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201